dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Betovering en betekenis : trendrapport theater-, dans- en muziekeducatie
Auteur C. Dieleman, Ch. de Bonth, L. van den Bulk, M. van Miert, M. de Vreede, A. Twaalfhoven
Plaats van uitgave Utrecht
Uitgever LKCA
Jaar van uitgave 2019
ISBN 978-90-6997-162-9
Annotatie 140 p.
Trefwoorden kunsteducatie, educatieve diensten, theater, danseducatie, muziekeducatie, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm)


Samenvatting
Publicatie toont wat podiumkunstinstellingen zoals orkesten, dans- en theatergezelschappen en productiehuizen doen aan educatie. Het trendrapport bestaat uit drie delen. Het eerste deel is gebaseerd op een landelijke enquĂȘte, begin 2019 uitgevoerd door het LKCA. Het tweede deel bestaat uit een kwalitatief onderzoek naar educatieve activiteiten binnen de dans- en theaterwereld, uitgevoerd door de Universiteit van Amsterdam (UvA). Ten slotte volgt in het derde deel de uitkomst van interviews met educatiemedewerkers van muziekgezelschappen, uitgevoerd door het LKCA.