|
|
|
Titel |
Betovering en betekenis : trendrapport theater-, dans- en muziekeducatie |
Auteur |
C. Dieleman, Ch. de Bonth, L. van den Bulk, M. van Miert, M. de Vreede, A. Twaalfhoven |
Plaats van uitgave |
Utrecht |
Uitgever |
LKCA |
Jaar van uitgave |
2019
|
ISBN |
978-90-6997-162-9
|
Annotatie |
140 p.
|
|
Trefwoorden |
kunsteducatie, educatieve diensten, theater, danseducatie, muziekeducatie, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm) |
|
Samenvatting Publicatie toont wat podiumkunstinstellingen zoals orkesten, dans- en theatergezelschappen en productiehuizen doen aan educatie. Het trendrapport bestaat uit drie delen. Het eerste deel is gebaseerd op een landelijke enquĂȘte, begin 2019 uitgevoerd door het LKCA. Het tweede deel bestaat uit een kwalitatief onderzoek naar educatieve activiteiten binnen de dans- en theaterwereld, uitgevoerd door de Universiteit van Amsterdam (UvA). Ten slotte volgt in het derde deel de uitkomst van interviews met educatiemedewerkers van muziekgezelschappen, uitgevoerd door het LKCA. |
|
|
|
|