dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Rajae El Mouhandiz: “Diversiteit mag geen smeermiddel zijn om aan subsidie te komen.”
Plaats van uitgave Amsterdam
Uitgever Cultuurmarketing
Jaar van uitgave 2019
Annotatie 3 p.
Trefwoorden marketing, culturele diversiteit, cultuurbeleid, Raad voor cultuur, publiek, culturele organisaties, interviews (vorm)



Samenvatting
Interview met Rajae El Mouhandiz die als enige maker vóór publicatie mocht reageren op het nieuwe advies voor het cultuurbestel voor de periode 2021-2024: Cultuur dichtbij, dichtbij cultuur. In dit advies pleit de Raad voor Cultuur voor een inclusiever bestel. De Raad moedigt onder meer de vernieuwing van het culturele aanbod aan, door meer inter- en multidisciplinaire kunstvormen en populaire cultuur zoals musical en urban arts op te nemen in het cultuurbestel. Een ander belangrijk punt is dat er meer onderzoek naar publiek en niet-publiek verricht moet worden. Dit zijn twee onderwerpen waar El Mouhandiz ervaring mee heeft. Enerzijds voelt zij zich als maker niet thuis binnen het klassieke hokjesdenken van het huidige subsidiestelsel, anderzijds ondervroeg zij na het doorlopen van het Ariane de Rothschild fellowship zelf ruim 500 respondenten naar hun voorkeuren in cultuurconsumptie.