|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
(Meer) muziekonderwijs als doel en middel : tussentijds onderzoek naar het stimuleringsprogramma muziekonderwijs |
Auteur |
A. van den Broek, ... [et al.] |
Corporatieve auteur |
ResearchNed |
Plaats van uitgave |
Nijmegen |
Uitgever |
ResearchNed |
Jaar van uitgave |
2019
|
Annotatie |
58 p.
|
|
Trefwoorden |
cultuurbeleid, onderwijsbeleid, beleidslegitimering, muziekeducatie, basisonderwijs, pedagogische academies, beleidslegitimering, kunsteducatie op school, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm) |
![](images/link.jpg) |
Samenvatting Wat is uit bestaand onderzoek, zowel kwalitatief als kwantitatief en gerelateerd aan theorieën en onderzoeken op het gebied van onderwijsinnovatie, af te leiden over de resultaten en effecten van de drie stimuleringsmaatregelen muziekonderwijs, wat wel en niet werkt en wat succes- en faalfactoren zijn? Wat zeggen deze resultaten over de wijze waarop muziekonderwijs na 2020 op effectieve wijze ingericht kan worden en wat leren de resultaten over de ondersteuning van cultuureducatie in brede zin? Tussentijdse onderzoek naar het impulsprogramma muziekonderwijs reflecteert op de ontwikkelingen van het programma tot nu toe en doet specifieke aanbevelingen voor de toekomstige ondersteuning van zowel het muziekonderwijs als cultuureducatie in bredere zin. In opdracht van het Ministerie van onderwijs, cultuur en wetenschap. |
|
|
|
|