|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
De praktijk van de leeslijst : een onderzoek naar de inhoud en waardering van literatuurlijsten voor het schoolvak Nederlands op havo en vwo |
Auteur |
J. Dera |
Plaats van uitgave |
Amsterdam |
Uitgever |
Lezen |
Jaar van uitgave |
2019
|
Annotatie |
38 p. : tab.
|
|
Trefwoorden |
fictie, Nederlandstalige literatuur, leervakken, beoordeling, beleving, leerlingen, havo, vwo, lezen, gender, Nederland, statistieken (vorm), onderzoeksrapporten (vorm) |
![](images/link.jpg) |
Samenvatting Examenkandidaten havo en vwo lezen gemiddeld 76,6% van alle titels op hun leeslijst. 63,2% van alle boeken wordt door hen volledig uitgelezen. De leerlingen beoordelen de titels gemiddeld met een 6,7. Dit blijkt uit een door Stichting Lezen gepubliceerd onderzoek van Jeroen Dera, vakdidacticus Nederlands en lerarenopleider aan de Radboud Universiteit. 1616 bovenbouwleerlingen havo/vwo vulden een enquĂȘte in over hun (verplichte) leeslijst. Zij noteerden welke boeken zij op hun leeslijst hadden gezet, welk aandeel van deze boeken zij gelezen hadden, en hoe zij deze boeken waardeerden. |
|
|
|
|