|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
De essentie van cultuurbeleid en -management : snel inzicht in de invloedrijkste publicaties en de belangrijkste ideeën |
Auteur |
C. Wijn |
Plaats van uitgave |
Nijmegen |
Uitgever |
VOC uitgevers |
Jaar van uitgave |
2018
|
ISBN |
9789079812295
|
Annotatie |
171 p. ; 24 cm
|
|
Trefwoorden |
cultuurbeleid, maatschappelijk belang, beleidslegitimering, subsidies, kunst, cultuur, management, culturele organisaties, cultureel ondernemerschap, creatieve industrie, kunstenaars, steden, stedelijke vernieuwing, sociaal-economische positie, economie |
![](images/edoc.jpg) |
Samenvatting Waarom hebben mensen belangstelling voor kunst en cultuur? Als cultuur waarde toevoegt, waarom zijn kunstenaars dan arm? Hoe grijpen kunst en creativiteit in op stedelijke ontwikkeling - en andersom? Waarin onderscheiden culturele organisaties zich van andere organisaties? Welke factoren bepalen het culturele klimaat en hoe kun je hier als beleidsmaker of als cultureel ondernemer het beste op inspelen? Auteur poogt antwoorden te geven op dit soort sleutelvragen. Cor Wijn combineert de inzichten van vermaarde publicisten met de ideeën die die hij zelf heeft opgedaan als adviseur en interimmanager in de kunst- en cultuursector.
Bespreking in Boekman.31(2019)118(voorj.58-59)
Interview in Bibliotheekblad. 2019 nr. 2 (.10-.12) |
19-002 |
display |
boek |
beschikbaar |
|
|
|
|
|