|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
De waarde van identiteit voor musea |
Auteur |
S. Duijn |
Plaats van uitgave |
Amsterdam |
Uitgever |
ABN AMRO |
Jaar van uitgave |
2018
|
Annotatie |
10 p.
|
|
Trefwoorden |
mega-evenementen, tentoonstellingen, publiek, museummanagement, musea, marketing, public relations, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm), statistieken (vorm) |
![](images/link.jpg) |
Samenvatting Kleine en middelgrote musea lopen bezoek mis doordat ze hun doelstelling of missie onvoldoende communiceren. Bijna tweederde (64%) van de museumbezoekers in Nederland vindt het belangrijk om te begrijpen wat de doelstelling of missie van een museum is, zo blijkt uit dit onderzoek van ABN AMRO en PanelWizard. Sinds de cultuurbezuinigingen op cultuur in 2011 is de focus voor musea komen te liggen op het verhogen van het bezoek via grotere tentoonstellingen. De identiteit van middelgrote en kleine musea komt daarmee in het gedrang, en dat kan juist bezoek kosten. |
|
|
|
|