dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel 100 jaar Hilversum mediastad
Auteur P. Schavemaker
Plaats van uitgave Schoorl
Uitgever Conserve
Jaar van uitgave 2018
ISBN 9789054294276
Annotatie 509 p. : ill. ; 20 cm
Trefwoorden mediabeleid, publieke omroep, media-industrie, gemeentelijk beleid, economisch belang, omroeporganisaties, Hilversum, geschiedenis (vorm)

Niet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie


Samenvatting
Publicatie vertelt in details het verhaal hoe Hilversum, ooit een rustig tuin- en weversdorp, vanaf 1918 veranderde in het middelpunt van de Nederlandse omroepgeschiedenis. Anno 2018 is Hilversum de mediastad van Nederland waar 12.000 mensen werken in de creatieve industrie bij zo'n 1700 bedrijven. Ook wordt vooruit gekeken hoe Hilversum mediastad kan blijven binnen het snel veranderende medialandschap. In het boek komen sleutelfiguren aan het woord als (oud-)politici en (voormalige) omroepmedewerkers, maar ook inwoners van Hilversum, winkeliers en bedrijven.

Bespreking in NRC Handelsblad, 15-2-2018; Boekman.30(2018)116(najaar.58-59)