dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Culturele hotspots en nonformeel leren : cultuurparticipatie van jongeren in Gelderland op de kaart gezet
Auteur M. Geerdes-Gazzah
Plaats van uitgave Utrecht
Uitgever LKCA
Jaar van uitgave 2017
Annotatie 38 p.
Trefwoorden jongeren, kunstenaars, kunstenaarsinitiatieven, cultuurdeelname, lesmethoden, Nederland, Gelderland, onderzoeksrapporten (vorm)


Samenvatting
Autodidacte professionals in de kunsten hebben als jongere een andere start gemaakt. Waar hebben ze hun vorming in de kunsten ontvangen? Van wie hebben ze geleerd te doen wat ze zo goed kunnen? En waar zijn de plekken die zij opzoeken buiten de formele systeemwereld waarin ze vaak niet passen om zich te ontwikkelen? Onderzoek door LKCA met partners Kunstbedrijf Arnhem en Cultuurmij Oost naar culturele hotspots en non-formeel leren om te achterhalen waar jonge mensen – buiten de formele setting van een Centrum voor de Kunsten of school – kunst beoefenen en kunst leren. Onderzoek uitgevoerd in het kader van CLOCK, een instrument waarmee vaardigheden, artistiek niveau en praktijkervaring van (autodidacte) kunstprofessionals inzichtelijk worden gemaakt.