|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Cultuureducatie met leerkrachten : het CMK-programma vanuit de klas gezien |
Auteur |
E. van Meerkerk |
Plaats van uitgave |
Nijmegen |
Uitgever |
Radboud universiteit Nijmegen |
Jaar van uitgave |
2016
|
Annotatie |
45 p.
|
|
Trefwoorden |
basisonderwijs, kunsteducatie op school, leerplannen, docenten, pedagogiek, Gelderland, onderzoeksrapporten (vorm) |
![](images/link.jpg) |
Samenvatting Cultuur stevig verankeren in het basisonderwijs, dat is het doel van het programma Cultuureducatie met Kwaliteit. Van 2013 tot 2016 verbeteren 372 scholen in Gelderland hun cultuuronderwijs, passend bij hun eigen schoolvisie. In opdracht van Cultuurmij Oost en de provincie Gelderland onderzocht Edwin van Meerkerk, cultuurwetenschapper aan de Radboud Universiteit Nijmegen, de rol van de leerkrachten in dit programma. Uit het onderzoek blijkt dat CMK grote impact heeft op het dagelijkse programma van de leerkracht.
Zie ook: Kunstzone.(2017)1(jan.50-51) |
|
|
|
|