|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
The NAi effect : creating architecture culture |
Auteur |
S.M. Figueiredo, B. Colenbrander |
Plaats van uitgave |
Rotterdam |
Uitgever |
NAi uitgevers |
Jaar van uitgave |
2016
|
ISBN |
9789462083073
|
Annotatie |
364 p. : afb., bijl. ; 25 cm. - Bibliography: p. 347-357
|
|
Trefwoorden |
museumgebouwen, culturele organisaties, belangenorganisaties, architectuur, cultuurbeleid, bezuinigingen, sociale vraagstukken, musea, management, Nederland |
![](images/review.jpg) |
Samenvatting Publication elucidates the social and cultural aims of architecture museums and their impact in creating architecture culture. By providing a critical survey of the history and the legacy of the Netherlands Architecture Institute (NAi), Figueiredo aims to provide insights to how cultural policy works in practice and how specific national cultural institutions relate to a fast changing global context.
Recensie van Hans van Dijk, ArchiNed, 6-2-2017 |
|
|
|
|
|