Introductie
Zoeken
Resultaten
Details
Selectie
Zoekhistorie
Zoekprofielen
Verfijn zoekresultaat
Print
Record
1
van
1
Titel
Online en uitgesteld tv-kijken naar 25% in 2025 : thema-update TMT: bewegend beeld
Auteur
S. Duijn
Corporatieve auteur
ABN AMRO
Plaats van uitgave
Amsterdam
Uitgever
ABN AMRO
Jaar van uitgave
2016
Annotatie
ongepag.
Trefwoorden
televisieprogramma's
,
films
,
kijk- en luistergedrag
,
internet
,
sociale media
,
Nederland
,
onderzoeksrapporten (vorm)
,
statistieken (vorm)
Samenvatting
De consument kijkt de komende jaren vaker uitgesteld of via internet televisie. Op dit moment wordt ruim 7% van de geregistreerde tv-kijktijd op die manieren geconsumeerd. In 2025 zit dit rond de 25%, verwacht ABN AMRO. Parallel hieraan groeit het kijken naar video’s via platformen als Facebook, Netflix en YouTube naar verwachting in hoog tempo. Waarom? Technologische ontwikkelingen maken het consumeren van tv-content via smartphones en tablets toegankelijker. Ook spelen demografische factoren een rol: de huidige generatie jongeren jaagt hierin een verandering aan. bovendien wordt het aanbod van internettelevisie groter en gaat vaker de rol van lineaire tv overnemen (als bij live-events). Voor telecombedrijven en tv-zenders wordt het bieden van hoogwaardige content belangrijker; dit is een groeidrijver voor producenten van tvcontent.