dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Online en uitgesteld tv-kijken naar 25% in 2025 : thema-update TMT: bewegend beeld
Auteur S. Duijn
Corporatieve auteur ABN AMRO
Plaats van uitgave Amsterdam
Uitgever ABN AMRO
Jaar van uitgave 2016
Annotatie ongepag.
Trefwoorden televisieprogramma's, films, kijk- en luistergedrag, internet, sociale media, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm), statistieken (vorm)



Samenvatting
De consument kijkt de komende jaren vaker uitgesteld of via internet televisie. Op dit moment wordt ruim 7% van de geregistreerde tv-kijktijd op die manieren geconsumeerd. In 2025 zit dit rond de 25%, verwacht ABN AMRO. Parallel hieraan groeit het kijken naar video’s via platformen als Facebook, Netflix en YouTube naar verwachting in hoog tempo. Waarom? Technologische ontwikkelingen maken het consumeren van tv-content via smartphones en tablets toegankelijker. Ook spelen demografische factoren een rol: de huidige generatie jongeren jaagt hierin een verandering aan. bovendien wordt het aanbod van internettelevisie groter en gaat vaker de rol van lineaire tv overnemen (als bij live-events). Voor telecombedrijven en tv-zenders wordt het bieden van hoogwaardige content belangrijker; dit is een groeidrijver voor producenten van tvcontent.