dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Beeldende kunst in markt en beleid : vooronderzoek in het kader van advisering over een bureau voor marktverruiming en exportbevordering
Corporatieve auteur Leyer & Weerstra
Plaats van uitgave Amsterdam
Uitgever Leyer & Weerstra
Jaar van uitgave 1991
Annotatie [II], 72 p. : bijl., fig., tab. ; 30 cm. - Met lit. opg.
Trefwoorden adviezen (vorm), Nederland, markt, internationale handel, beeldende kunst, beeldend kunstenaars, marketing, public relations


Samenvatting
Onderzoek naar de markt voor beeldende kunst. Voorgesteld wordt om een bureau marktontwikkeling beeldende kunst op te richten dat als taak moet krijgen de afname van beeldende kunst te bevorderen door de markt in binnen en buitenland actiever te benaderen. Het bureau zou op afstand van de overheid moeten functioneren. Ook opgenomen zijn gegevens over Nederlandse kunstenaars die in het buitenland geƫxposeerd hebben en de begrotingen van WVC voor beeldende kunst van 1988 tot 1990.