dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Cultuur is beleven : de ervaringseconomie: zegen of vloek?
Auteur A. Schramme
Plaats van uitgave Leuven
Uitgever Lannoo campus
Jaar van uitgave 2014
ISBN 9789401416757
Annotatie 195 p. : afb. ; 22 cm. - Met lit.opg.
Trefwoorden cultuur, kunst, beoordeling, festivals, architectuur, musea, emoties, beleving, publiek, cultuurdeelname, Nederland, Belgiƫ

Samenvatting
Verschillende auteurs belichten aspecten van de belevingseconomie in de culturele sector aan de hand van hedendaagse theorie en Vlaamse en Nederlandse praktijkvoorbeelden. 'Beleving' en 'autenticiteit' zijn immers geen neutrale begrippen. men kan zich afvragen in welke mate men autenticiteit kan ensceneren. Daarnaast is het de vraag in hoeverre beleving wezenlijk bijdraagt tot culturele participatie en competentie van het publiek. Bijdragen van o.a. Bruno Verbergt, Ed Peelen en Giep Hagoort.
Exemplaarnummer
15-034 boek beschikbaar