|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Cultuur is beleven : de ervaringseconomie: zegen of vloek? |
Auteur |
A. Schramme |
Plaats van uitgave |
Leuven |
Uitgever |
Lannoo campus |
Jaar van uitgave |
2014
|
ISBN |
9789401416757
|
Annotatie |
195 p. : afb. ; 22 cm. - Met lit.opg.
|
|
Trefwoorden |
cultuur, kunst, beoordeling, festivals, architectuur, musea, emoties, beleving, publiek, cultuurdeelname, Nederland, Belgiƫ |
Samenvatting Verschillende auteurs belichten aspecten van de belevingseconomie in de culturele sector aan de hand van hedendaagse theorie en Vlaamse en Nederlandse praktijkvoorbeelden. 'Beleving' en 'autenticiteit' zijn immers geen neutrale begrippen. men kan zich afvragen in welke mate men autenticiteit kan ensceneren. Daarnaast is het de vraag in hoeverre beleving wezenlijk bijdraagt tot culturele participatie en competentie van het publiek. Bijdragen van o.a. Bruno Verbergt, Ed Peelen en Giep Hagoort. |
|
|
|
|
|