dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Global creative industries
Auteur T. Flew
Plaats van uitgave Cambridge
Uitgever Polity press
Jaar van uitgave 2013
Reeks Global media and communication
ISBN 9780745648408
Annotatie VIII, 189 p. ; 23 cm. - Met literatuuropgave: p. 163-183. - Met index.
Trefwoorden productie, consumenten, markt, globalisering, concurrentie, commerciële organisaties, kunstenaars, creativiteit, creatieve industrie, cultuurbeleid

Samenvatting
This book provides a global overview of developments in the creative industries, and analyses how these developments relate to wider debates about globalization, cities, culture and the global creative economy. Author considers creative industries from six angles: industries; production; consumption; markets; places; and policies. With case studies on topics such as: fashion; design thinking; global culture; creative occupations; monopoly and competition; Shanghai and Seoul as creative cities; popular music and urban cultural policy; and the rise of “Nollywood”.

Review in: International journal of cultural policy. 21(2015)3(Jun.362-364)
Exemplaarnummer
15-020 boek beschikbaar