dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel The cultural industries
Auteur D. Hesmondhalgh
Editie 3rd ed.
Plaats van uitgave Los Angeles, [etc.]
Uitgever Sage
Jaar van uitgave 2013
ISBN 978-1-4462-0926-4
Annotatie XX, 456 p. : fig., tab. ; 25 cm. - Literatuuropgave: p. 421-450. - Met reg.
Trefwoorden creatieve industrie, cultuurbeleid, globalisering, internet, nieuwe media, digitalisering, markt, economie, wetgeving, auteursrecht, harmonisatie van wetgeving

Samenvatting
Analysis of how, why and in what ways cultural production has changed since the 1980s. Facts and debates about the role of culture and creativity in modern societies. New material on copyright, cultural policy, celebrity power, the digital distribution of music and many other issues, such as media and cultural economics, sociology of culture and organisational and management studies, the place of cultural production in economies and societies, the marketisation in telecommunication and broadcasting.
Exemplaarnummer
14-125 boek beschikbaar