dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Smart pricing : prijsbeleid in de podiumkunsten
Auteur C. Langeveld, C. Stooker
Plaats van uitgave Amsterdam
Uitgever Lenthe
Jaar van uitgave 2014
ISBN 9789075458640
Annotatie 149 p. : afb., bijl., graf., tab. ; 27 cm. - Met lit.opg.
Trefwoorden podiumkunsten, prijsbeleid, markt, economie, management, kaartverkoop, publiek, consumenten, Nederland,

Samenvatting
Eén van de moeilijkste, maar belangrijkste beslissingen die cultureel ondernemers moeten maken is, het bepalen van de prijs die ze voor hun product of dienst vragen. Waar moet je rekening mee houden? Met de kostprijs van de voorstelling, de marktwaarde van de artiest of met concurrerende diensten? Met psychologie of met rationele overwegingen? Een hoge prijs wordt geassocieerd met kwaliteit, maar mag tegelijkertijd geen publiek afstoten. Het instrument prijs moet juist meer in plaats van minder publiek trekken. En hoe zit het met de culturele taakstelling van veel podia?
Exemplaarnummer
14-104 boek beschikbaar