Introductie
Zoeken
Resultaten
Details
Selectie
Zoekhistorie
Zoekprofielen
Verfijn zoekresultaat
Print
Record
1
van
1
Titel
Het filmische denken of de binnenkant van de beeldcultuur
Auteur
J.M. Peters
Uitgever
Acco
Jaar van uitgave
1989
ISBN
90-334-2052-X
Annotatie
Leuven [etc 235 p. : afb., bijl. ; 24 cm
Trefwoorden
beeldcultuur
,
films
,
audiovisuele media
,
psychologie
Niet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie
Samenvatting
Bibliografie : p. 211-217 Met reg. Gesteld wordt, dat het kijken naar beelden (en naar audiovisuele beelden in het bijzonder) een vorm van denken is, en dat er met het maken en bekijken van dergelijke beelden diverse vormen van verbeeldend denken zijn gemoeid. Centrale vraag hierbij is, hoe mentale processen als ergens aan denken, iets bedenken of beoordelen door een cineast worden verbeeld en hoe de kijker deze gedachten weet `af te lezen' uit de bekeken en beluisterde beelden.