dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Het filmische denken of de binnenkant van de beeldcultuur
Auteur J.M. Peters
Uitgever Acco
Jaar van uitgave 1989
ISBN 90-334-2052-X
Annotatie Leuven [etc 235 p. : afb., bijl. ; 24 cm
Trefwoorden beeldcultuur, films, audiovisuele media, psychologie

Niet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie

Samenvatting
Bibliografie : p. 211-217 Met reg. Gesteld wordt, dat het kijken naar beelden (en naar audiovisuele beelden in het bijzonder) een vorm van denken is, en dat er met het maken en bekijken van dergelijke beelden diverse vormen van verbeeldend denken zijn gemoeid. Centrale vraag hierbij is, hoe mentale processen als ergens aan denken, iets bedenken of beoordelen door een cineast worden verbeeld en hoe de kijker deze gedachten weet `af te lezen' uit de bekeken en beluisterde beelden.