|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Podiumkunsten en publiek : een empirisch- theoretisch onderzoek naar omvang en samenstelling van het publiek van de podiumkunsten |
Auteur |
I. Maas, R. Verhoeff, H. Ganzeboom |
Corporatieve auteur |
Directoraat generaal culturele zaken |
Plaats van uitgave |
Rijswijk |
Uitgever |
Ministerie van welzijn, volksgezondheid en cultuur |
Jaar van uitgave |
1990
|
ISBN |
90-346-24064 90-346-24072
|
Annotatie |
2 bnd.: 28 cm Dl. I: 263 p. : afb., tab. - Literatuuropgave: p. 257-263. - Met samenv. Dl. II: 39 p. : afb., tab. - Met lit. opg. - Met samenv.
|
|
Trefwoorden |
podiumkunsten, publiek, kijk- en luistergedrag, muzieksociologie, beoordeling, sociale status, Nederland, statistieken (vorm) |
![](images/edoc.jpg) |
Samenvatting Onderzoek naar de omvang en structuur van de verschillende publieksgroepen. Bekeken wordt hoe bezoekers zich onderscheiden in termen van opleiding, leeftijd, sekse en sociaal- economische status. Daarnaast wordt aandacht besteed aan de rol van de kosten en aan de beschikbare tijd die aan een bezoek aan de verschillende podiumkunsten besteed wordt. Ook de verschillen tussen bezoekers en televisiekijkers komen aan bod. Recensie in: Boekmancahier.3(1991)9(.315-324), reactie hierop in Boekmancahier.3(1991)10(.482-485). |
|
|
|
|