dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Culturele instellingen en een doorlopende leerlijn cultuuronderwijs : een analyse-instrument
Auteur F.E.M. Konings
Jaar van uitgave 2011
Annotatie 67 p.
Trefwoorden kunsteducatie op school, leerplannen, culturele organisaties, basisonderwijs, voortgezet onderwijs, onderzoeksmethoden, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm)


Samenvatting
Jaarlijks ontwerpen culturele instellingen cultuureducatief aanbod voor het basisonderwijs. Maar welke bijdrage levert dit aanbod aan het onderwijs en daarmee aan de ontwikkeling van kinderen? Publicatie introduceert een instrument waarmee in kaart kan worden gebracht wat het educatieve aanbod van een culturele instelling bijdraagt aan een doorlopende leerlijn cultuuronderwijs en hoe hierover wordt afgestemd met het onderwijs. Hiervoor wordt onder meer gebruik gemaakt van het theoretisch kader voor een doorlopende leerlijn cultuuronderwijs dat is ontwikkeld binnen het onderzoeksproject Cultuur in de Spiegel (CiS) van de Rijksuniversiteit Groningen (RuG). Het instrument is ontwikkeld in opdracht van het Fonds voor Cultuurparticipatie.