|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Kunst & cultuur in beeld : gids cultureel ondernemen en alternatieve verdienmodellen kunst- en cultuursector |
Auteur |
J. Burgstra, L. Kroes |
Plaats van uitgave |
Schoonebeek |
Uitgever |
Tekst en uitleg |
Jaar van uitgave |
2011
|
ISBN |
978-90-817558-0-1
|
Annotatie |
17 p.
|
|
Trefwoorden |
cultureel ondernemerschap, verdienmodel, promotie, culturele organisaties, inkomsten, private financiering, mecenaat, fondsen, fondsenwerving, btw, belastingaftrek, crowdfunding, concertgebouwen, markt, Amsterdam, interviews (vorm), Nederland |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting De gids is gericht op cultureel ondernemen en het vinden van alternatieve verdienmodellen. Een groot aantal personen binnen- en buiten de sector hebben meegewerkt aan interviews en hun mening gegeven over cultureel ondernemen en alternatieve verdienmodellen. Met onder andere: de ondernemingszin van het Concertgebouw, Interview met Jolien Schuerveld, directeur Concertgebouw Fonds; de fiscale aftrek van giften; Culture of Asking: het belang van een sterk cultuurmerk, interview met Jeroen van erp, creatief directeur van Fabrique; het innovatief investeren met tips voor succesvol crowdfunden; tips voor cultureel ondernemen in de theater- en amusementindustrie en veelgemaakte beginnersfouten in het cultureel ondernemen. Bevat ook literair naslagwerk omtrent behandelde onderwerpen en cultuurfondsen op naam voor bedrijven. |
|
|
|
|