Introductie
Zoeken
Resultaten
Details
Selectie
Zoekhistorie
Zoekprofielen
Verfijn zoekresultaat
Print
Record
1
van
1
Titel
Onderzoek naar muziek in het voortgezet onderwijs
Auteur
M. Bremmer
,
... [et al.]
Plaats van uitgave
Amsterdam
Uitgever
Amsterdamse hogeschool voor de kunsten
Jaar van uitgave
2011
ISBN
978-90-802303-0-9
Annotatie
128 p. : bijl., fig. ; 24 cm. - Literatuuropgave: p. 118-124
Trefwoorden
Amsterdam
,
onderzoek
,
docenten
,
voortgezet onderwijs
,
muziekeducatie
,
Nederland
Samenvatting
Rapport bevat twee onderzoeken. Het inventariserende onderzoek Muziekonderwijs in de Amsterdamse scholen voor voortgezet onderwijs van Ariane Vervoorn en Ellen van Hoek beschrijft de belangrijkste kenmerken van het muziekonderwijs in het Amsterdamse voortgezet onderwijs. Het onderzoek De improvisatieles, praktijkkennis van docenten vergeleken met theoretische inzichten van Melissa Bremmer en Ellen van Hoek gaat over de kennis die muziekdocenten in hun onderwijspraktijk hebben opgebouwd ten aanzien van improviseren in muzieklessen.