dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Offstage : het strategisch management van podiumorganisaties
Auteur H. Kraaijeveld
Plaats van uitgave Amsterdam
Uitgever Boekmanstudies, VSCD
Jaar van uitgave 2011
ISBN 978-90-6650-102-7
Annotatie 279 p. : bijl., fig. ; 24 cm. - Literatuuropgave : p. 274-277. - Met samenv.
Trefwoorden managementtheorie, management, fondsenwerving, financiering, culturele organisaties, organisatiestructuur, dienstverlening, publiekswerving, professionaliteit, podiumkunsten, Nederland, handboeken (vorm)



Samenvatting
De omgeving van podiumorganisaties en andere culturele instellingen wordt steeds turbulenter. Bezoekers stellen hogere eisen, de concurrentie van andere uitgaansmogelijkheden neemt toe, de politiek stelt het autonome bestaansrecht van bepaalde cultuurvormen ter discussie, financiƫle bronnen zijn weinig consistent en het product wordt steeds complexer. Bovendien is er een groeiend appel op de professionaliteit van de organisatie. Financiers (overheden) en andere belanghebbenden verlangen steeds vaker duidelijke waarborgen voor een goede bedrijfsvoering en verantwoorde besteding van middelen. Praktische leidraad bij de formulering of bijstelling van de visie en missie, de inrichting van de organisatie en een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening. Ook wordt er uitgebreid aandacht besteed aan onderwerpen als de organisatiecultuur, leiderschap en toekomstige ontwikkelingen waar podiumorganisaties op moeten inspelen. Bij dit boek wordt door Cultuur-Ondernemen een website ontwikkeld die toegang geeft tot werkbladen waarmee instellingen praktisch aan de slag kunnen gaan. Er zijn werkbladen voor alle fasen in het strategisch management.

Bespreking verschenen in: NRC Handelsblad, 13-9-2011.

Bespreking verschenen in: Theatermaker, maart 2013.
Exemplaarnummer
11-253A inzage beschikbaar
11-253B boek beschikbaar