|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Super media : a cultural studies approach |
Auteur |
M.R. Real |
Editie |
M.R.Real
|
Plaats van uitgave |
Newbury park Calif. [etc.] |
Uitgever |
Sage |
Jaar van uitgave |
1989
|
ISBN |
0-8039-3313-4 9-8039-3314-2
|
Annotatie |
283 p. : fig., tab. ; 23 cm
|
|
Trefwoorden |
massamedia, cultuursociologie, cultuurwetenschap, cultuur, televisie |
Niet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie![](images/worldcat.gif) |
Samenvatting Met lit. opg. Met reg. (pbk.)Na een kort overzicht van de tradities in mediaonderzoek en -theorie, voert de auteur aan dat een benadering met behulp van culturele studies een betere achtergrond biedt bij het begrijpen van persoonlijke identiteit en bewustzijn, conflict en vooroordeel, politiek en beleid. Aan de hand van uitvoerige casestudies van beknde wereldwijde mediavoorbeelden, zoals de Olympische spelen, Hollywoodfilms en transnationale t.v. programma's probeert hij dit aan te tonen. |
|
|
|
|