dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Super media : a cultural studies approach
Auteur M.R. Real
Editie M.R.Real
Plaats van uitgave Newbury park Calif. [etc.]
Uitgever Sage
Jaar van uitgave 1989
ISBN 0-8039-3313-4
9-8039-3314-2
Annotatie 283 p. : fig., tab. ; 23 cm
Trefwoorden massamedia, cultuursociologie, cultuurwetenschap, cultuur, televisie

Niet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie

Samenvatting
Met lit. opg. Met reg. (pbk.)Na een kort overzicht van de tradities in mediaonderzoek en -theorie, voert de auteur aan dat een benadering met behulp van culturele studies een betere achtergrond biedt bij het begrijpen van persoonlijke identiteit en bewustzijn, conflict en vooroordeel, politiek en beleid. Aan de hand van uitvoerige casestudies van beknde wereldwijde mediavoorbeelden, zoals de Olympische spelen, Hollywoodfilms en transnationale t.v. programma's probeert hij dit aan te tonen.