|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
The art of being different : exploring diversity in the cultural industries |
Auteur |
A. Brandellero |
Jaar van uitgave |
2011
|
ISBN |
978-94-90371-82-1
|
Annotatie |
209 p. : afb., fig. ; 24 cm. - Met lit. opg. - Met samenv. Proefschrift Universiteit van Amsterdam
|
|
Trefwoorden |
productie, consumenten, cultuurdeelname, cultuurgoederen, creatieve industrie, culturele diversiteit, culturele identiteit, kunst, cultuur, wereldmuziek, sociale omgeving, proefschriften (vorm) |
Samenvatting Diversity in the cultural industries raises questions about the positioning of the other in relation to cultural repertoires and symbols. Dissertation offers a contribution to our understanding of diversity in the cultural industries from a variety of vantage points, particularly the dynamics of production and valorisation of diverse cultural content in the cultural industries, and the embeddedness of these processes and industries in institutional dynamics and place. The analysis of the world music cluster in Paris shed light on the shifting boundary between mainstream and niche products.
Winnaar van de 2e Boekman Dissertatieprijs Kunst- en cultuurbeleid 2012. |
|
|
|
|
|