|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
From image to interaction : meaning and agency in the arts |
Auteur |
A. Mulder |
Plaats van uitgave |
Rotterdam |
Uitgever |
NAi publishers, V2 |
Jaar van uitgave |
2010
|
Reeks |
Media art publications |
ISBN |
978-90-5662-819-2
|
Annotatie |
258 p. : Met lit. opg. - Met reg. Nederlandse titel en uitgave: Van beeld naar interactie : betekenis en agency in de kunsten / A. Mulder. - Rotterdam : NAi uitgevers, 2010. - ISBN 978-90-5662-818-5
|
|
Trefwoorden |
interactieve media, moderne kunst, aanstootgevende kunst, conceptuele kunst, waarneming, mediakunst, fotografie, schilderkunst, videokunst, geschiedenis (vorm) |
Niet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie![](images/worldcat.gif) |
Samenvatting Examination of the 500-year history of interactive art. The autor portrays Leonardo da Vinci, Michelangelo, Kandinsky, Mondriaan and Paul Klee as great media theorists who laid the foundations for today’s interactive art, whose models are still used today in video art, machine art, digital art, media art and even “the art formerly known as media art.” At the same time, Mulder shows how visual culture has failed to connect to contemporary art. |
|
|
|
|