|
|
|
Titel |
Imago, drempels en motieven Live klassieke concerten : negeerders, thuisgenieters, light users en heavy users |
Auteur |
E. Meijjer |
Plaats van uitgave |
Rotterdam |
Uitgever |
Elsbeth Meijjer Cultuuronderzoeken |
Jaar van uitgave |
2006
|
Annotatie |
In opdracht van Bureau Promotie Podiumkunsten 1,5 mb
|
|
Trefwoorden |
klassieke muziek, publiek, voorstellingen, motivatie, muzieksociologie, imago, sociale status, vrijetijdsbesteding, onderzoeksrapporten (vorm), statistieken (vorm), publieksonderzoek (vorm) |
|
|
Samenvatting De Klassieke Muziekweek is een jaarlijks terugkerende, landelijke, collectieve marketingcampagne en wordt ondersteund door concertzalen, schouwburgen, symfonieorkesten en muziekensembles. Bureau Promotie Podiumkunsten, verantwoordelijk voor de coördinatie, vroeg Elsbeth Meijer Cultuuronderzoeken, onderzoek te doen naar de invloed van de Klassieke Muziekweek op het imago van klassieke muziek en het bezoekgedrag aan concerten. Gegevens worden verkregen door middel van online consumentenonderzoek, publieksonderzoek tijdens de Muziekweek en sectoronderzoek. Eén van de colclusies is dat voor zowel nieuw als bestaand publiek een 'avond uit / voor de gezelligheid' één van de belangrijkste motieven is om een klassiek concert bij te wonen, samen met de intense beleving en de sfeer in de concertzaal. |
|
|
|
|