dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Imago, drempels en motieven Live klassieke concerten : negeerders, thuisgenieters, light users en heavy users
Auteur E. Meijjer
Plaats van uitgave Rotterdam
Uitgever Elsbeth Meijjer Cultuuronderzoeken
Jaar van uitgave 2006
Annotatie In opdracht van Bureau Promotie Podiumkunsten
1,5 mb
Trefwoorden klassieke muziek, publiek, voorstellingen, motivatie, muzieksociologie, imago, sociale status, vrijetijdsbesteding, onderzoeksrapporten (vorm), statistieken (vorm), publieksonderzoek (vorm)



Samenvatting
De Klassieke Muziekweek is een jaarlijks terugkerende, landelijke, collectieve marketingcampagne en wordt ondersteund door concertzalen, schouwburgen, symfonieorkesten en muziekensembles. Bureau Promotie Podiumkunsten, verantwoordelijk voor de coördinatie, vroeg Elsbeth Meijer Cultuuronderzoeken, onderzoek te doen naar de invloed van de Klassieke Muziekweek op het imago van klassieke muziek en het bezoekgedrag aan concerten. Gegevens worden verkregen door middel van online consumentenonderzoek, publieksonderzoek tijdens de Muziekweek en sectoronderzoek. Eén van de colclusies is dat voor zowel nieuw als bestaand publiek een 'avond uit / voor de gezelligheid' één van de belangrijkste motieven is om een klassiek concert bij te wonen, samen met de intense beleving en de sfeer in de concertzaal.