dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Mediagebruik bij verruiming van het aanbod
Auteur A.J. van der Staay, L.P.H. Schoonderwoerd, W.P. Knulst
Plaats van uitgave s Gravenhage
Uitgever Staatsuitgeverij
Jaar van uitgave 1982
Annotatie VIII, 160 p. bijl. : 28 cm WRR : wetenschappelijke raad voor het regeringsbeleid : voorstudies en achtergronden : no. M4
Trefwoorden kijk- en luistergedrag, massamedia


Samenvatting
De studie concentreert zich op het gebruik van massamedia als informatie- en amusementsvoorziening. Daarbij is niet alleen ingegaan op de vraag hoe de consument reageert op een aanbod van meer kanalen, nieuwe omroepformules of nieuwe media zoals video, beeldplaat, teletekst of viewdata, maar is ook gelet op de consequenties hiervan voor het gebruik van de meer traditionele media, zoals radio, dagblad, tijdschrift en boek. De invloed van een groter aanvoer van beeldmateriaal is geanalyseerd tegen de achtergrond van de belangrijke rol die ook factoren als tijd, geld en interesse spelen voor het gebruik van media.