|
|
|
Titel |
Doelgroepsegmenten jazzmuziek |
Auteur |
E. Meijjer |
Plaats van uitgave |
Rotterdam |
Uitgever |
Elsbeth Meijjer Cultuuronderzoeken |
Jaar van uitgave |
2009
|
Annotatie |
362 kb In opdracht van Bureau Promotie Podiumkunsten, Buma Cultuur en Muziek Centrum Nederland
|
|
Trefwoorden |
jazzmuziek, publiek, indicatoren, voorstellingen, statistieken (vorm), publieksonderzoek (vorm) |
|
|
Samenvatting In opdracht van Bureau Promotie Podiumkunsten, Buma Cultuur en Muziek Centrum Nederland in naam van de Nederlandse jazzmusici, jazzgroepen en jazzpodia zijn in het najaar van 2008 onderzoeken uitgevoerd naar onder andere lifestyleprofielen, gedrag, behoeften en waardering van luisteraars van jazzmuziek en bezoekers van live jazzconcerten. Ook is het imago van jazzmuziek onderzocht. Daarnaast is, met behulp van het MOSAIC consumentensegmentatiesysteem van Experian, een lifestyle profielanalyse uitgevoerd op basis van een steekproef van 22.145 bezoekers van live jazzconcerten. Een combinatie van deze twee onderzoeken heeft geresulteerd in zes doelgroepsegmenten voor jazzmuziek in Nederland. |
|
|
|
|