|
|
|
Titel |
Beschrijving en toepassingen Amsterdamse cultuursegmenten |
Auteur |
E. Meijjer |
Plaats van uitgave |
Rotterdam |
Uitgever |
Elsbeth Meijjer Cultuuronderzoeken |
Jaar van uitgave |
2008
|
Annotatie |
In opdr. van het Amsterdams Uitburo, Marketing Overleg Amsterdamse Theaters (MOAT) en de Openbare Bibliotheek Amsterdam 479 kb
|
|
Trefwoorden |
cultuurdeelname, publiek, kunst, cultuur, indicatoren, Amsterdam, publieksonderzoek (vorm), statistieken (vorm) |
|
|
Samenvatting De Amsterdamse cultuursegmenten zijn ontwikkeld in opdracht van het Amsterdams Uitburo, Marketing Overleg Amsterdamse Theaters (MOAT) en de Openbare Bibliotheek Amsterdam op basis van een MOSAIC profiel van kaartverkoop- en geïnteresseerdenbestanden van 29 culturele aanbieders in Amsterdam. De uitgebreide resultaten zijn beschreven in het rapport ‘Profiel cultuurbezoekers Amsterdam’, Elsbeth Meijjer Cultuuronderzoeken, 2006. Aan de hand van deze onderzoeksresultaten is een doelgroepenmodel ontwikkeld, waarin de 44 MOSAIC typen zijn verdeeld over elf doelgroepsegmenten voor cultureel aanbod in Amsterdam. |
|
|
|
|