dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Voorlezen gaat zó : tips en ervaringen uit de praktijk van peuterspeelzalen, kinderdagverblijven, gastoudergezinnen en buitenschoolse opvang
Auteur M. Chorus, I. van Welzen
Plaats van uitgave Amsterdam, [etc.]
Uitgever SWP, Nederlands jeugdinstituut Utrecht
Jaar van uitgave 2010
ISBN 978-90-8850-084-8
Annotatie 112 p. : afb., bijl., tab. ; 22 cm
Trefwoorden leesbevordering, taalonderwijs, kinderen, jeugdliteratuur, cognitieve functies, emoties, pedagogiek, onderzoek, Nederland

Niet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie

Samenvatting
Voorlezen is leuk en zeer belangrijk voor de sociaal-emotionele ontwikkeling en de taalontwikkeling van de allerkleinsten. Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen. Toch wordt nog niet in alle kindercentra dagelijks voorgelezen. Pedagogisch medewerkers vragen zich af hoe ze het voorlezen het best kunnen aanpakken. Welke boeken zijn geschikt voor jonge kinderen? Hoe houd je hun aandacht vast? Hoe geef je het lezen een vaste plaats in de drukke dagindeling van het kindercentrum? Wat doe je met peuters die nog geen Nederlands spreken? Deze en nog veel meer vragen worden beantwoord. De tips en vele voorbeelden zijn ontleend aan de dagelijkse praktijk. De resultaten van onderzoeken naar voorlezen op de diverse locaties zijn op een toegankelijke manier verwerkt.