|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Voorlezen gaat zó : tips en ervaringen uit de praktijk van peuterspeelzalen, kinderdagverblijven, gastoudergezinnen en buitenschoolse opvang |
Auteur |
M. Chorus, I. van Welzen |
Plaats van uitgave |
Amsterdam, [etc.] |
Uitgever |
SWP, Nederlands jeugdinstituut Utrecht |
Jaar van uitgave |
2010
|
ISBN |
978-90-8850-084-8
|
Annotatie |
112 p. : afb., bijl., tab. ; 22 cm
|
|
Trefwoorden |
leesbevordering, taalonderwijs, kinderen, jeugdliteratuur, cognitieve functies, emoties, pedagogiek, onderzoek, Nederland |
Niet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie![](images/worldcat.gif) |
Samenvatting Voorlezen is leuk en zeer belangrijk voor de sociaal-emotionele ontwikkeling en de taalontwikkeling van de allerkleinsten. Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen. Toch wordt nog niet in alle kindercentra dagelijks voorgelezen. Pedagogisch medewerkers vragen zich af hoe ze het voorlezen het best kunnen aanpakken. Welke boeken zijn geschikt voor jonge kinderen? Hoe houd je hun aandacht vast? Hoe geef je het lezen een vaste plaats in de drukke dagindeling van het kindercentrum? Wat doe je met peuters die nog geen Nederlands spreken? Deze en nog veel meer vragen worden beantwoord. De tips en vele voorbeelden zijn ontleend aan de dagelijkse praktijk. De resultaten van onderzoeken naar voorlezen op de diverse locaties zijn op een toegankelijke manier verwerkt. |
|
|
|
|