|
|
|
Titel |
Cultuur educatie en religie |
Auteur |
P. Brandon, B. Top |
Plaats van uitgave |
Amsterdam |
Uitgever |
MOCCA |
Jaar van uitgave |
2010
|
Annotatie |
286 kb
|
|
Trefwoorden |
religie, kunsteducatie op school, leerplannen, Amsterdam, onderzoeksrapporten (vorm) |
|
|
Samenvatting Mocca ondersteunt scholen in het formuleren en uitvoeren van cultuureducatie beleid. De culturele en levenbeschouwelijke achtergrond van scholen is in Amsterdam echter heel divers. Dat maakt de beleidsmatige inzet van cultuureducatie op scholen steeds weer verrassend. Er zijn Openbare, Katholieke, Gereformeerde, Hervormde, Joodse en Islamitische scholen en scholen met andere specifieke overtuigingen. Elk beleidsplan, voor elke school is heel natuurlijk verbonden met de grondslagen van het onderwijs. Voor de inzet van cultuureducatie is religie een van de vele uitgangspunten voor de visie die een school heeft op de rol van cultuur binnen het onderwijsaanbod. Bart Top sprak met een aantal scholen, aanbieders en experts over de verankering van cultuureducatiebeleid met aandacht voor de religieuze en culturele aspecten van de school. |
|
|
|
|