dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Nieuwe media en lezen
Auteur M. van de Ven
Corporatieve auteur Lezen
Plaats van uitgave Amsterdam
Uitgever Lezen
Jaar van uitgave 2000
ISBN 90-75870167
Annotatie 46 p. ; 30 cm. - Literatuuropgave : p. 35-46
Trefwoorden lezen, nieuwe media, media-educatie, mediagebruik, concurrentie, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm)


Samenvatting
Er wordt veel geschreven en gespeculeerd over de invloed van de nieuwe media op het leesgedrag. Het rapport poogt enkele vragen over dit onderwerp te beantwoorden: Wat zijn nieuwe media? Is er sprake van concurrentie tussen oude en nieuwe media? Wordt de schriftcultuur door de media verdrongen? Wat zijn de overeenkomsten en de verschillen? Wat maakt de nieuwe media aantrekkelijk en welke voordelen hebben ze op educatief gebied? Een van de conclusies luidt dat nieuwe media zeker voordelen hebben t.o.v. de oude, maar dat ze deze niet geheel zullen verdringen: ze zullen voorlopig naast elkaar bestaan.