|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Cultuur en media in 2015 |
Auteur |
B. Heijne, ... [et al.], C. Smithuijsen |
Plaats van uitgave |
Amsterdam, [etc.] |
Uitgever |
Boekmanstudies, Ministerie van onderwijs, cultuur en wetenschap |
Jaar van uitgave |
2009
|
ISBN |
978-90-6650-098-3
|
Annotatie |
80 p. : afb. ; 15 x 22 cm
|
|
Trefwoorden |
digitalisering, internet, culturele diversiteit, cultuur, toekomstvisies, sociale veranderingen, bibliotheken, musea, maatschappelijk belang, nieuwe media, culturele organisaties, Nederland |
![](images/webshop_kl.png) |
Samenvatting Vijf essayisten bespreken de toekomst van cultuur en media. Bas Heijne (Schrijver, essayist), ontmoet in Berlijn studenten die via hun iPhone en laptops voortdurend in contact staan met internationale netwerken, maar weten niet wie Brecht is. Valerie Frissen (senior strateeg bij TNO en hoogleraar ICT en Sociale Veranderingen bij de Faculteit der Wijsbegeerte van de EUR), stelt dat bibliotheken, musea en kunstinstellingen minder snel hun weg op internet vinden dan hun publiek. Fouad Laroui (schrijver en wetenschapper aan de UVA), beschrijft de gevolgen van culturele diversiteit. Sara Selwood (Cultureel annalist), beschrijft de kansen van culturele instellingen om ook in tijden van economische tegenwind hun financiƫle en maatschappelijke draagvlak te vergroten. Tot slot beschrijft Paul Schnabel (directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau), de toenemende individualisering: 'Dankzij de techniek is ook de individualisering van het luisteren naar muziek of het kijken naar film nu bijna overal en altijd mogelijk geworden. De eigen keuze op het zelfgekozen moment in bijna iedere situatie.' |
|
|
|
|
|