|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Creative co-makership eindverslag |
Auteur |
L. Huiskens, Y. Bakker |
Plaats van uitgave |
Amsterdam, [etc.] |
Uitgever |
Kunstenaars&CO, Stichting kunst & zaken |
Jaar van uitgave |
2009
|
Annotatie |
72 p. : afb. ; 21 cm
|
|
Trefwoorden |
kunstvakonderwijs, scholing, arbeidsmarkt, vernieuwing, sociaal-economische positie, samenwerking, culturele organisaties, commerciƫle organisaties, kunstenaars, Nederland |
Samenvatting Het programma Creative Co-makership, dat een platform bood voor visieontwikkeling en kennisgroei, is na drie jaar afgerond in 2009. Creative Co-makership was een initiatief van Kunstenaars&Co en Kunst&Zaken in opdracht van de ministeries van OCW en EZ als onderdeel van het actieprogramma Cultuur & Economie. Het project startte vanuit de overweging dat je innovatief vermogen en verandering niet 'van boven af', vanuit een masterplan kan opleggen. Creative Co-makership zette in op het leggen van verbindingen met en binnen het kunstvakonderwijs. Daardoor ontstonden er nieuwe relaties tussen mensen met verschillende achtergronden en invalshoeken die met vergelijkbare vraagstukken bezig zijn. In het verslag is te lezen hoe de opdrachten zijn aangepakt en wat de resultaten zijn. Het schetst een beeld van de vernieuwingen die het kunstvakonderwijs heeft doorgevoerd. Aandacht is er voor het creƫren van meer ondernemerschap en een breder beroepsperspectief voor studenten in het kunstvakonderwijs. |
|
|
|
|
|