dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel 4i - Primo : strategische verkenning C-MKB
Auteur E. Huisman, J. Kolsteeg
Plaats van uitgave De Bilt
Uitgever Via Traiectum
Jaar van uitgave 2009
Annotatie 472 kb
Trefwoorden creatieve industrie, economisch belang, midden- en kleinbedrijf, hbo, Nederland



Samenvatting
De creatieve industrie wordt voor 90% gevormd door kleinschalige ondernemingen ofwel Creatief MKB (C-MKB). Creativiteit is volgens de Nederlandse regering een essentieel element in een moderne kenniseconomie die het Nederlandse bedrijfsleven een impuls kan geven. Hierbij worden twee kanten benadrukt: het bedrijfsleven krijgt meer zicht op de mogelijkheden die de creatieve sector biedt en de creatieve bedrijfstakken worden gestimuleerd om meer oog te krijgen voor marktmogelijkheden (Creative Challenge Call, 2008). In opdracht van Stichting Innovatie Alliantie (SIA) is door Via Traiectum, in samenwerking met de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU) een verkenning uitgevoerd naar feitenmateriaal voor de opstelling van een strategische en praktijkgerichte kennisagenda. Deze kennisagenda brengt de belangrijkste vraagstukken uit het werkveld van het C-MKB in kaart en geeft zicht op de behoefte aan specifieke kennis voor bedrijven en instellingen binnen het C-MKB, de hogescholen en publieke kennisinstellingen.