dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel InCITE, inSIGHT, inSITE : Journal of social theory in art education : the first 25 years
Auteur K Keifer-Boyd, M.J. Emme, J. Jagodzinski
Plaats van uitgave Reston [VA]
Uitgever NAEA
Jaar van uitgave 2009
ISBN 978-1-890160-41-8
Annotatie XII, 179 p. : afb., tab. ; 23 cm. - Literatuuropgave: p. 155-177 + cd-rom
Trefwoorden sociologische theorieen, sociale wetenschappen, kunsteducatie, beeldende kunsteducatie, sociale functie, beeldcultuur, politiek, engagement, maatschappijkritiek, themanummers (vorm), geschiedenis (vorm)

Samenvatting
Anthology celebrating a quarter of a century of social theory in art education for significance to issues in the 21st century. Journal authors have often looked into cultural anthropology, political science, psychoanalysis, and other disciplines to theorize perspectives concerning art and its powerful integration into the fabric of society as visual culture. Discussions of how journal authors have defined social theory in art education practice and in projections of future perspectives in the field.
Exemplaarnummer
09-386 boek beschikbaar