|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
InCITE, inSIGHT, inSITE : Journal of social theory in art education : the first 25 years |
Auteur |
K Keifer-Boyd, M.J. Emme, J. Jagodzinski |
Plaats van uitgave |
Reston [VA] |
Uitgever |
NAEA |
Jaar van uitgave |
2009
|
ISBN |
978-1-890160-41-8
|
Annotatie |
XII, 179 p. : afb., tab. ; 23 cm. - Literatuuropgave: p. 155-177 + cd-rom
|
|
Trefwoorden |
sociologische theorieen, sociale wetenschappen, kunsteducatie, beeldende kunsteducatie, sociale functie, beeldcultuur, politiek, engagement, maatschappijkritiek, themanummers (vorm), geschiedenis (vorm) |
Samenvatting Anthology celebrating a quarter of a century of social theory in art education for significance to issues in the 21st century. Journal authors have often looked into cultural anthropology, political science, psychoanalysis, and other disciplines to theorize perspectives concerning art and its powerful integration into the fabric of society as visual culture. Discussions of how journal authors have defined social theory in art education practice and in projections of future perspectives in the field. |
|
|
|
|
|