|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Het schoolvak Nederlands opnieuw onderzocht : een inventarisatie van onderzoek van 1997 tot en met 2007 |
Auteur |
H. Bonset, M. Hoogeveen |
Plaats van uitgave |
Enschede |
Uitgever |
Stichting voor de leerplanontwikkeling |
Jaar van uitgave |
2008
|
Annotatie |
1,5 mb In samenwerking met Instituut voor de Lerarenopleiding van de Universiteit van Amsterdam, Nederlandse Taalunie en Stichting Lezen
|
|
Trefwoorden |
lezen, jongeren, taalonderwijs, literatuuronderwijs, voortgezet onderwijs, onderzoek, Nederlandstalige literatuur, Nederlandse taal, mediagebruik, Nederland, Vlaanderen |
![](images/link.jpg) |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting Praktijkgerichte rapportage waarin het onderzoek naar het vak Nederlands uit de afgelopen tien jaar wordt beschreven en waarin wordt nagegaan wat we nu wel en niet weten over het onderwijs in dat vak. Dit heeft kennis opgeleverd over effectieve aanpakken, over de manier waarop leerlingen het vak waarnemen en over beoordelingsinstrumenten voor het vak. De publicatie is een vervolg op en een actualisatie van "Het Schoolvak Nederlands onderzocht", waarin het onderzoek naar het vak Nederlands van 1969-1997 is beschreven. |
|
|
|
|