dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Beschrijving doelgroepsegmenten live klassieke concerten
Auteur E. Meijjer
Plaats van uitgave Rotterdam
Uitgever Elsbeth Meijjer Cultuuronderzoeken
Jaar van uitgave 2008
Annotatie 231 kb
In opdracht van Stichting Bureau Promotie Podiumkunsten
Trefwoorden klassieke muziek, publiek, indicatoren, voorstellingen, statistieken (vorm), publieksonderzoek (vorm)



Samenvatting
Elsbeth Meijjer Cultuuronderzoeken heeft in opdracht van Bureau Promotie Podiumkunsten, sinds het najaar van 2005 verschillende marktonderzoeken uitgevoerd naar het imago en de beleving van live klassieke concerten. Deze marktonderzoeken zijn gecombineerd met het MOSAIC profiel van 186.616 bezoekers van live klassieke concerten in Nederland. Op basis van een combinatie van onderzoeken en profielen is een doelgroepmodel ontwikkeld en zijn zes doelgroepsegmenten voor live klassieke concerten gedefinieerd. Rapportage bevat informatie over hun sociaal demografische kenmerken, hun lifestyle, hobby's, interesses, cultuurparticipatie, hun bezoekmotieven en bezoekdrempels voor live klassieke concerten, hun algemene mediagebruik (printmedia, tv en radio), en hun bronnen voor informatie over cultureel uitgaan.