|
|
|
Titel |
Beschrijving doelgroepsegmenten live klassieke concerten |
Auteur |
E. Meijjer |
Plaats van uitgave |
Rotterdam |
Uitgever |
Elsbeth Meijjer Cultuuronderzoeken |
Jaar van uitgave |
2008
|
Annotatie |
231 kb In opdracht van Stichting Bureau Promotie Podiumkunsten
|
|
Trefwoorden |
klassieke muziek, publiek, indicatoren, voorstellingen, statistieken (vorm), publieksonderzoek (vorm) |
|
|
Samenvatting Elsbeth Meijjer Cultuuronderzoeken heeft in opdracht van Bureau Promotie Podiumkunsten, sinds het najaar van 2005 verschillende marktonderzoeken uitgevoerd naar het imago en de beleving van live klassieke concerten. Deze marktonderzoeken zijn gecombineerd met het MOSAIC profiel van 186.616 bezoekers van live klassieke concerten in Nederland. Op basis van een combinatie van onderzoeken en profielen is een doelgroepmodel ontwikkeld en zijn zes doelgroepsegmenten voor live klassieke concerten gedefinieerd. Rapportage bevat informatie over hun sociaal demografische kenmerken, hun lifestyle, hobby's, interesses, cultuurparticipatie, hun bezoekmotieven en bezoekdrempels voor live klassieke concerten, hun algemene mediagebruik (printmedia, tv en radio), en hun bronnen voor informatie over cultureel uitgaan. |
|
|
|
|