Introductie
Zoeken
Resultaten
Details
Selectie
Zoekhistorie
Zoekprofielen
Verfijn zoekresultaat
Print
Record
1
van
1
Titel
Investeren in kennis voor een rendabel kunstbeleid
Auteur
M. Boorsma
Jaar van uitgave
1993
Annotatie
Overdruk uit : Mens en maatschappij 68(1993)2 (mei.107-132). - Met lit. opg.
Trefwoorden
geschiedenis (vorm)
,
themanummers (vorm)
,
Nederland
,
kunstbeleid
,
kunst
,
marketing
,
kunstsociologie
,
twintigste eeuw
Samenvatting
Selectie van wetenschappelijke concepten die betrekking hebben op het raakvlak van kunst en maatschappij. Het kunstbeleid van de jaren negentig stelt de versterking van de relatie tussen kunst en maatschappij als prioriteit; een belangrijke rol wordt in dit verband toegedacht aan het marketingbeleid van kunstproducenten. Gepleit wordt voor onderzoek naar de ontwikkeling van specifieke marketing concepten die tevens bijdragen aan de participatiedoelstelling van het kunstbeleid.