dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Read My Lips! Onderzoek naar de veranderende rol van literaire recensenten in een context van digitalisering. Kritische analyse van het leesbevorderingsproject "Iedereen Leest"
Auteur M. Baillieul
Plaats van uitgave Brussel
Uitgever Vrije universiteit Brussel, Wetenschapswinkel Brussel
Jaar van uitgave 2007
Annotatie 495 kb
Eindverhandeling Vrije Universiteit Brussel, licentiaat communicatiewetenschappen
In opdracht van Stichting Lezen vzw.
Trefwoorden leesbevordering, Vlaanderen, scripties (vorm)



Samenvatting
Onderzoek naar de rol van de recensent met als casestudy het leesbevorderingsproject "Iedereen Leest". Doel van dat project is om occasionele lezers te stimuleren meer te lezen, maar ook om een netwerk op te bouwen van lezers die 'boekentips' op de website posten. Uit de studie blijkt dat "Iedereen Leest" door een bepaalde groep lezers actief wordt gebruikt. Het project sluit aan bij bestaande interesses en de eigen leefwereld en biedt, dankzij het ruime publiek van mede-geïnteresseerden, extra mogelijkheden om leesgerichte activiteiten uit te breiden. "Iedereen Leest" zorgt bij deze lezers voor verbreding en verdieping van de cultuurparticipatie. Bijkomende (technologische) initiatieven kunnen zorgen dat deze actieve deelnemers aan de basis liggen van het ontstaan van een (h)echte community van lezers.