|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Kunsteducatie opent de ogen : de theorie van meervoudige intelligentie of het belang van cultuureducatie in het primair onderwijs |
Auteur |
A. Masselink |
Jaar van uitgave |
2007
|
Annotatie |
95 p. : bijl. ; 30 cm. - Literatuuropgave: p. 92-93 273 kb Doctoraalscriptie Onderwijsinstituut Geschiedenis, Faculteit der Letteren, Universiteit Utrecht
|
|
Trefwoorden |
kunsteducatie op school, basisonderwijs, cognitieve functies, talent, creativiteit, kinderen, Nederland, scripties (vorm) |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting De theorie van Meervoudige Intelligentie (MI) van Howard Gardner gaat uit van het idee dat het niet gaat om hoe slim je bent, maar hoe je slim bent. Hij is van mening dat de mens over meerdere intelligenties beschikt en dat die bij iedereen op een andere manier worden ontwikkeld: iedereen leert dus op een andere manier. In het onderwijs wordt vooral het verbale en logische vermogen benadrukt. Andere 'talenten' krijgen in het onderwijs vaak geen kans tot ontwikkeling. Gardner is van mening dat juist de sterke kant van een kind moet worden gestimuleerd. Dit zorgt voor zelfvertrouwen en dat komt het leerproces ten goede. |
|
|
|
|