|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Maatschappelijke betrokkenheid in de media industrie : de rol van corporate social responsibility bij de muziekzender MTV. |
Auteur |
Y. Trip |
Jaar van uitgave |
2006
|
Annotatie |
126 p. : afb., bijl., graf., tab. ; 30 cm. - Literatuuropgave: p. 91-94 Masterthesis Media & Journalistiek, Erasmus Universiteit Rotterdam 1,2 mb
|
|
Trefwoorden |
sociale functie, televisieprogramma's, engagement, zenders, commerciƫle omroep, televisie, popmuziek, videoclips, media-industrie, scripties (vorm) |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting Met behulp van een casus wordt er in deze masterthesis geprobeerd inzicht te geven in de redenen waarom en de manieren waarop een mediabedrijf vormgeeft aan haar maatschappelijke betrokkenheid, in de veronderstelling dat het, in ieder geval op bepaalde punten, afwijkt van de bestaande literatuur over CSR in het algemeen en voornamelijk betrekking heeft op andere industrieƫn dan de media industrie. Er wordt getracht de unieke karakteristieken van de media industrie te benadrukken. |
|
|
|
|