dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Amsterdamse culturele instellingen analyseren gemeenschappelijk hun klantendatabases
Auteur A. Elffers
Plaats van uitgave Amsterdam
Uitgever Amsterdams Uitburo
Jaar van uitgave 2006
Annotatie 38 kb
Trefwoorden podiumkunsten, marketing, culturele accommodaties, publiek, Amsterdam, publieksonderzoek (vorm), lezingen (vorm)



Samenvatting
Meer kennis over het Amsterdamse cultuurpubliek, meer inzicht in de samenstelling van het publiek van individuele instellingen en het in kaart brengen van mogelijkheden voor collectieve doelgroepgerichte marketing. Dat waren de doelstellingen van een gemeenschappelijke segmentatieanalyse van de klantenbestanden van 29 Amsterdamse culturele instellingen, met behulp van consumentensegmentatiesysteem MOSAIC van Experian. Het initiatief tot de analyse werd genomen door het Amsterdams Uitburo en de Openbare Bibliotheek Amsterdam. Het Marketing Overleg Amsterdamse Theaters (MOAT) was vervolgens trekker van het project. Een overzicht van de resultaten werd gepresenteerd op 4de Dag van de Cultuurcommunicatie op 4 december 2006.