|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
(Media)hypes in de culturele industrie : Ali B door de ogen van de media: succesvol rapper, theatertalent, allemansvriend en multiculturele bruggenbouwer |
Auteur |
E. Herregodts |
Jaar van uitgave |
2005
|
Annotatie |
Masterthesis Media en Journalistiek, Erasmus universiteit Rotterdam
|
|
Trefwoorden |
muziekindustrie, popmuziek, mega-evenementen, etnische groepen, musici, beoordeling, kunstkritiek, publiek, promotie, massamedia, Nederland, scripties (vorm) |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting In het afgelopen jaar heeft Nederland kennis gemaakt met rapper, theatermaker en discussievoerder Ali B. De meeste Nederlanders leerden Ali kennen als de rapper die vorig jaar september met Marco Borsato de nummer één hit 'Wat zou je doen?' scoorde. Opvallend is dat Ali in zijn eerste jaar als Bekende Nederlander werd overladen met muzikale onderscheidingen. Na zijn doorbraak behoorde hij vrijwel meteen tot de top van de Nederlandse hiphopscène, wier populariteit op dit moment een hoogtepunt beleeft. Ali B. is geliefd bij zowel het allochtone als het autochtone publiek. Hoe komt zo'n mediahype precies tot stand? |
|
|
|
|