|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Lezen graag! Leesbevordering op roc's en pabo's |
Auteur |
M. Chorus |
Plaats van uitgave |
Amsterdam |
Uitgever |
Lezen |
Jaar van uitgave |
2007
|
Annotatie |
276 kb In opdracht van Stichting Lezen
|
|
Trefwoorden |
pedagogische academies, beroepsonderwijs, lezen, leesbevordering, jeugdliteratuur, studenten, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm), literatuuronderzoek (vorm) |
![](images/link.jpg) |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting Onderzoek naar de plaats en functie van leesbevordering, voorlezen en kinder- en jeugdliteratuur op de opleidingen voor docent basisonderwijs (pabo), peuterleidster (roc) en onderwijsassistent (roc). Chorus concludeert dat leidsters, onderwijsassistenten en docenten basisonderwijs in opleiding te weinig lezen om als ze eenmaal zijn afgestudeerd, kinderen en ouders tot lezen aan te zetten. Ze hebben te weinig kennis van kinderboeken en te weinig leeservaring om tips en adviezen te kunnen geven. |
|
|
|
|