dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Market structures in arts & entertainment : academisch proefschrift ter verkrijging van de graad Doctor aan de Vrije Universiteit Amsterdam, op gezag van de rector magnificus prof.dr. T. Sminia, in het openbaar te verdedigen ten overstaan van de promotiecommissie van de faculteit der Economische wetenschappen en bedrijfskunde op dinsdag 20 december 2005 om 15.45 uur in de aula van de universiteit De Boelelaan 1105
Auteur J. Boter
Plaats van uitgave Amsterdam
Jaar van uitgave 2005
ISBN 9090201572
Annotatie 127 p. : fig., tab. ; 24 cm. - Literatuuropgave: p. 107-127. - Met samenv.
2 mb
Proefschrift Vrije universiteit Amsterdam
Trefwoorden marketingtheorie, publiekswerving, consumenten, kunst, culturele organisaties, kaartverkoop, gedrag, Nederland, proefschriften (vorm)



Samenvatting
Marketing arts and entertainment is a challenge. Consumers want something different from last time. The result: a vast, constantly changing choice of books, cd's, movies, performances and shows to meet this need for variety and novelty. How do you help consumers find their way in this plethora of options? Many cultural organizations have new transaction data systems that record individual buying histories and that indicates who likes what: theatre box office systems, library loan systems track the behavior of customers.