|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Cultuur en creativiteit naar waarde geschat |
Auteur |
G. Marlet, J. Poort |
Plaats van uitgave |
Amsterdam, Utrecht |
Uitgever |
SEO, Atlas Research |
Jaar van uitgave |
2005
|
Reeks |
SEO-rapport |
Annotatie |
V, 81 p. : fig., tab. ; 30 cm. - Met lit. opg. 1 mb In opdracht van het Ministerie van onderwijs, cultuur en werenschappen en het Ministerie van economische zaken
|
|
Trefwoorden |
creatieve industrie, economisch belang, vergelijkend onderzoek (vorm), Nederland, onderzoeksrapporten (vorm) |
![](images/link.jpg) |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting Overzicht van directe economische betekenis van de creatieve industrie en creatieve activiteiten in Nederland. Daarnaast wordt (mede vanuit het perspectief van Richard Florida) ingegaan op de indirecte effecten van creatieve bedrijfstakken en de creatieve klasse en op factoren die de aanwezigheid van deze twee bepalen. Tenslotte omvat het document een internationale vergelijking van een aantal branches binnen de creatieve industrie. |
|
|
|
|