dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Trends in het medialandschap : vier verkenningen
Auteur W.B.H.J.van de Donk, D.W.J. Broeders, F.J.P.M. Hoefnagel
Corporatieve auteur Wetenschappelijke raad voor het regeringsbeleid
Plaats van uitgave Amsterdam
Uitgever Amsterdam University press
Jaar van uitgave 2005
Reeks Verkenningen
ISBN 90-5356-734-8
Annotatie 226 p. : fig., tab. ; 25 cm. - Met lit. opg. - Met samenv.
1,3 mb
Trefwoorden massamedia, mediabeleid, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm)


Samenvatting
Radio, televisie, kranten en tijdschriften spelen een belangrijke rol in de maatschappelijke informatievoorziening, het publieke debat, de cultuur, de vrijetijdsbesteding en de ontspanning. Het mediabeleid van de regering is er daarom op gericht een veelzijdig, kwalitatief hoogwaardig en onafhankelijk media-aanbod te garanderen, dat toegankelijk is voor alle bevolkingsgroepen waar ook in het land. De laatste jaren is het medialandschap echter sterk aan het veranderen: het internet rukt op, het onderscheid tussen verschillende media vervaagt en de consument bepaalt zijn keuze op een levendige market van vele verschillende aanbieders. In deze uitgave worden de belangrijkste ontwikkelingen voor de toekomst van het medialandschap in vier deelterreinen (economie, techniek, recht en sociaal-culturele ontwikkelingen) beschreven.