|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Trends in het medialandschap : vier verkenningen |
Auteur |
W.B.H.J.van de Donk, D.W.J. Broeders, F.J.P.M. Hoefnagel |
Corporatieve auteur |
Wetenschappelijke raad voor het regeringsbeleid |
Plaats van uitgave |
Amsterdam |
Uitgever |
Amsterdam University press |
Jaar van uitgave |
2005
|
Reeks |
Verkenningen |
ISBN |
90-5356-734-8
|
Annotatie |
226 p. : fig., tab. ; 25 cm. - Met lit. opg. - Met samenv. 1,3 mb
|
|
Trefwoorden |
massamedia, mediabeleid, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm) |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting Radio, televisie, kranten en tijdschriften spelen een belangrijke rol in de maatschappelijke informatievoorziening, het publieke debat, de cultuur, de vrijetijdsbesteding en de ontspanning. Het mediabeleid van de regering is er daarom op gericht een veelzijdig, kwalitatief hoogwaardig en onafhankelijk media-aanbod te garanderen, dat toegankelijk is voor alle bevolkingsgroepen waar ook in het land. De laatste jaren is het medialandschap echter sterk aan het veranderen: het internet rukt op, het onderscheid tussen verschillende media vervaagt en de consument bepaalt zijn keuze op een levendige market van vele verschillende aanbieders. In deze uitgave worden de belangrijkste ontwikkelingen voor de toekomst van het medialandschap in vier deelterreinen (economie, techniek, recht en sociaal-culturele ontwikkelingen) beschreven. |
|
|
|
|