|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
(Ver)zendkosten : onderzoek naar de verschillen in bedrijfscultuur en organisatiestructuur van de publieke en commerciële omroep |
Auteur |
S. 't Sas |
Plaats van uitgave |
Amsterdam |
Jaar van uitgave |
2003
|
Annotatie |
115 p. : afb., graf., schema's, tab. ; 31 cm. - Literatuuropgave: p. 111-115. - Met samenv. 1,5 mb Scriptie Universiteit van Amsterdam
|
|
Trefwoorden |
omroep, omroeporganisaties, , organisatiestructuur, efficiency, reorganisatie, Nederland, scripties (vorm) |
![](images/link.jpg) |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting Kan de publieke omroep door wijziging van de bedrijfscultuur en organisatiestructuur efficiënter werken, zonder dat voorbij wordt gegaan aan de randvoorwaarden die aan de publieke omroep zijn gesteld? Hiervoor wordt een vergelijking gemaakt met de situatie bij de commerciële omroep, die veel meer efficiency kent. De organisatiestructuur van de publieke omroep kan veel overzichtelijker door het schrappen van enkele hiërarchische lagen en ineenschuiving van naast elkaar werkende organisaties. Het afschaffen van de verschillende omroepverenigingen en kleine zendgemachtigden of fusies tussen de verenigingen zijn hierbij opties. |
|
|
|
|