|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Musea en plein publique : vormgeving en effecten van gratis toegang |
Auteur |
R. Goudriaan, I. Been, C.M. Visscher |
Corporatieve auteur |
APE |
Plaats van uitgave |
Den Haag |
Uitgever |
APE |
Jaar van uitgave |
2002
|
Annotatie |
In opdracht van het Ministerie van onderwijs, cultuur en wetenschappen 119 p. : graf., tab. ; 30 cm. - Literatuuropgave: p. 113-115 636 kb
|
|
Trefwoorden |
prijsbeleid, kaartverkoop, musea, marktonderzoek, publieksonderzoek (vorm), Nederland, onderzoeksrapporten (vorm) |
![](images/link.jpg) |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting Door de toegankelijkheid van musea in alle opzichten te verbeteren, trachten de musea meer publiek te werven. Een van de mogelijkheden daarvoor is gratis toegang te bieden. Dat is nu al het geval tijdens het nationale museumweekeind in Nederland, één zondag per maand in Frankrijk en voor het bezoek van vaste collecties in Groot-Brittanië. Onderzoek naar de effecten van gratis toegang en kwantificering van de gegevens. Permanente gratis toegang leidt tot de grootste bezoekersstijging, maar ook tot de hoogste kosten voor de oveheid. Ook varianten als een wekelijkse of maandelijkse gratis dag zijn gekwantificeerd. Bijlage bij kamerstuk 27432, nr. 49. |
|
|
|
|