dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Musea en plein publique : vormgeving en effecten van gratis toegang
Auteur R. Goudriaan, I. Been, C.M. Visscher
Corporatieve auteur APE
Plaats van uitgave Den Haag
Uitgever APE
Jaar van uitgave 2002
Annotatie In opdracht van het Ministerie van onderwijs, cultuur en wetenschappen
119 p. : graf., tab. ; 30 cm. - Literatuuropgave: p. 113-115
636 kb
Trefwoorden prijsbeleid, kaartverkoop, musea, marktonderzoek, publieksonderzoek (vorm), Nederland, onderzoeksrapporten (vorm)



Samenvatting
Door de toegankelijkheid van musea in alle opzichten te verbeteren, trachten de musea meer publiek te werven. Een van de mogelijkheden daarvoor is gratis toegang te bieden. Dat is nu al het geval tijdens het nationale museumweekeind in Nederland, één zondag per maand in Frankrijk en voor het bezoek van vaste collecties in Groot-Brittanië. Onderzoek naar de effecten van gratis toegang en kwantificering van de gegevens. Permanente gratis toegang leidt tot de grootste bezoekersstijging, maar ook tot de hoogste kosten voor de oveheid. Ook varianten als een wekelijkse of maandelijkse gratis dag zijn gekwantificeerd. Bijlage bij kamerstuk 27432, nr. 49.